|
Statická a modální analýza konstrukce
Krzywoň, Filip ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce porovnává chování výpočtových modelů věžových betonových konstrukcí zatížených seismickým zatížením. Dvě konstrukce byly modelovány různými způsoby v programu Scia Engineer a následně i zjednodušeně pro ruční výpočet. Výsledky modální analýzy byly dále použity v souladu s normou ČSN EN 1998-1, Eurokód 8: Navrhování konstrukcí odolných proti zemětřesení. Výsledné deformace na jednotlivých modelech byly mezi sebou srovnány.
|
|
Hnací ústrojí nákladního vozidla 8x8
Hebnar, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá sestavením náhradní torzní soustavy hnacího ústrojí nákladního vozidla 8x8 a 8x4 a následných výpočtových analýz sestavených soustav. Analýzy jsou provedeny dvě a to výpočtová frekvenční analýza stanovující vlastní tvary kmitání a následná citlivostní analýza zabývající se vlivem zařazeného převodového poměru na velikosti vlastních frekvencí kmitání soustavy.
|
|
Analýza konstrukce na účinky zemetřesení
Švejcar, Martin ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vybrané konstrukce zatížené seismicitou. V programu Dlubal RFEM byl vytvořen základní model, na němž byla provedena spektrální analýza s využitím spekter odezvy a časová analýza s využitím akcelerogramů z databáze programu. Výstupy získané z těchto analýz byly vzájemně porovnány. Následně byly tytéž výpočty provedeny na upravených modelech a výsledky vnitřních sil a deformací konstrukce byly srovnány s výstupy získanými na původním základním modelu.
|
|
Nelineární dynamická analýza konstrukce zatížena seismickými účinky
Navrátilová, Martina ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnáváním metod pro výpočet odezvy konstrukcí se seismickým zatížením. Pro výpočet jsou použity lineární a nelineární metody. V případě lineárního výpočtu je použita modální analýza pomocí spektra odezvy. U nelineárního výpočtu je použita metoda postupného přitěžování (pushover metoda). Tyto dvě metody jsou porovnávány v programech AxisVM a RFEM na příkladech výškové budovy a prostorového rámu.
|
|
Modal Properties of 6-cylinder Tractor Engine Powertrain
Poláček, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This master’s thesis introduces cranktrain dynamics of the inline 6-cylinder diesel engine in order to design a crankshaft in CAD software Pro/Engineer. Follows a description of cranktrain vibrations and analytical calculation of its torsional vibration. Main part of the master’s thesis deals with conversion of the crankshaft to a finite element model in program ANSYS and its import to Adams/Engine interface. Further, a linear analysis is performed to obtain natural frequencies and inherent shapes of the cranktrain. At the end of the thesis the analytical approach solution and solution from multi-body system are compared.
|
| |
| |
| |
|
Dynamická analýza lehké mostní konstrukce
Krzywoň, Filip ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odezvou lehké zavěšené lávky na dynamické buzení chodci a seismickým zatížením. Lávka byla modelována pomocí metody konečných prvků v softwaru Ansys verze 15.0 a zároveň také v softwaru RFEM verze 5.05. Modely byly mezi sebou srovnány. Odezva na dynamické zatížení chodci byla následně vyhodnocena v souladu s technickou normou ČSN EN 1990/A2.
|
| |